onsdag 27. juli 2011

Sjokk og takknemlighet

Jeg har ikke fått skrevet noe i bloggen min på lang tid. Beklager! Har vært på ferie i sommerhuet, og trodde jeg kunne oppdatere litt derfra - men så viste det seg at vi ikke hadde internett-tilgang. Denne uken har jeg vært hjemme igjen - men med terroraksjonen i Oslo har jeg vært veldig travel på jobb. Synes dessuten ikke det passet seg med humoristiske innslag med gode sommerminner når hjemlandet er i sorg.

Har som alle andre vært sjokkert over det som skjedde i Oslo og på Utøya. Med to travle småbarn i stua har det vært litt vanskelig å sette seg ned og sluke alt av nyhetssendinger. Men jeg har fått med meg nok. Det er vanskelig å ta inn over seg det som har skjedd.

Samtidig har det vært utrolig rørende å se den enorme oppbakningen nordmenn får fra danskene i disse dager. Utenfor ambassaden ligger det et enormt blomsterhav - og det blir bare større hver dag. Jeg har gått i "blomstertog" side om side med nordmenn og dansker gjennom Københavns gater. Og i dag har jeg vært til minnehøytidlighet i Domkirken med Dronningen, Kronprinsparet, statsministeren og det meste av regjeringen til stede. Det er en god støtte. Jeg er veldig takknemlig!

Håper å komme sterkere tilbake med mer positive blikk på livet senere.

Foto: Norges Ambassade i København

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar