tirsdag 8. februar 2011

Nytt og bedre liv

Ja, 2011 var året vi hadde planer om å starte et nytt og bedre liv. Adam skal ned i vekt, og ungene og jeg har godt av å leve sundt. I tillegg hadde det vært gøy å komme litt mer ut av sofaen. Etter et halvt år hjemme på barsel føles det som om rumpa har grodd litt for godt fast i sofaen. Selv om jeg må si at det er aktive nok hverdager med 2 barn under 3.

Når jeg var hjemme med Johanne hadde jeg jo bare henne å passe på. Dvs at jeg kunne sove så lenge hun ville sove om morgenen, og jeg kunne gå tur når det passet oss. Nå er det jo litt vanskeligere når jeg skal opp kl 07.00 for å gjøre Johanne klar til barnehage, og når jeg MÅ gå tur kl 15 for å hente henne igjen. I tillegg kan det jo gå ganske hardt for seg når hun kommer hjem - det er utrolig hvor mye energi en sånn liten kropp kan ha! Men, heldigvis har jeg lært henne til å ta seg en fruktstang og se en film når hun kommer hjem! Nåja - det var kanskje det det skulle bli en slutt på med dette nye og bedre livet...

Anyway. Ikke så lett å komme seg ut på kveldstid når podene sover søtt fra kl 19, så vi har invistert i en Nintendo Wii for å holde oss i aktivitet. Det må inrømmes at den ikke har vært så mye i bruk til nå, men med den nye å bedre livsstilen har vi inført Wii-tirsdag! Konseptet er rett og slett å spille spill og gjøre øvelser som øker pulsen, bedrer balansen og trimmer lattermusklene en gang i uka. Så her står vi da. To bleikfeite, litt slitne tobarnsforeldre og hopper rundt i stua. I dag har vi prøvd oss på boksing. Jeg har trenet "kick-puls" på SATS før, så dette synes jeg jeg skulle ha ganske god dreis på. Men tror der ikke gubben med to venstrearmer og null rytme slår meg hver gang! Svetten siler og jeg slår, dukker og parerer. Men det hjelper ikke en døyt! Jeg er vanligvis en rolig sjel, men det var like før remoten fløy i veggen og Adam fikk en ekte jab rett på høyre kinn!

Akkurat sånn jeg lærer ungene ikke å reagere. Ikke akkurat noen knock out fra meg...

Men pulsen stiger, bevegelsen kommer bedre og bedre inn i kroppen og til slutt klarer jeg jo å smile og takke for kampen. Så er det bare å fortsette å kjempe for et nytt og bedre liv!

Bare ett problem, naboen har klaget på at det rister sånn i gulv og vegger hver tirsdag...

2 kommentarer:

  1. Heisan Kari Anne
    Gratulerer med blogg! Kjempeartig å lese siste nytt fra DK og høre litt om de søte små :) Lykke til med nytt og bedre liv, jeg heier på dere!
    Klem fra Trude & Co

    SvarSlett
  2. Takk for det Trude!
    Ja, neste gang dere kommer på besøk utfordres dere til hard core trening istedenfor tamme spørrespill eller bowling:-)
    Kari Anne

    SvarSlett