fredag 11. februar 2011

Makeover - eller hva man nå skal kalle det

Det begynner å bli tid for å komme ut av "hulen" jeg har vært i det siste halvåret. Ut på tur med barnevognen, treffe folk, klargjøre meg selv for et liv som ikke bare omhandler barn, gulp og bleieskift. Håret er ikke klippet siden Nikolaj ble født, og mitt siste tøyinnkjøp var på Netto. Nå må det skje noe!

I dag har jeg derfor vært på jakt etter en frisør. Vet ca hva jeg vil ha gjort: lysne håret naturlig, klippe det til under ørene, tynne det ut og få en rufsete look. Jeg tenker Meg Ryan (uten at jeg vet om det kan la seg gjøre...) Men lommeboka er ikke så full til personlig utfoldelse, så jeg skulle jo finne en frisør med fornuftige priser. Den første jeg besøkte tok 600 for klipp, og rundt 1100 for farge. Det må da kunnne gjøres billigere! Neste var 750 for klipp og 1300 for farge. Jeg går visst i feil retning. Men så fant jeg frisøren for meg. Dameklip kun 290 i krigstyper i vinduet, samt motoet Kvalitet fremfor alt. Og de hadde tid med det samme!

Jeg syns alltid det er så merkelig når jeg er hos frisøren, i lyset fra speilet blir jeg alltid likblek, og alle urenheter og misfarginger i huden lyser opp. I tillegg ser det ut som på gamle gubber, at nese og ører har vokst mye mer enn alt annet på kroppen. Så der sitter jeg, med røde flekker i hele ansiktet, verdens største ører og nese og sølvpapir over hele hodet. Nå blir jeg pen!

Tror ikke frisøren helt forsto min Meg Ryan ide. Hun mente hvertfall vi ikke kunne tynne ut håret, for da ville det stå rett ut. Og så måtte det klippes skrått i nakken for å ligge pent. I tillegg ble hun nødt til å glatte det ut, for å se om hun klippet rett(?!?!). Burde kanskje ant uråd når den eneste andre kvinnelige kunden gikk rasende ut og nektet å betale?

2 timer sener kom jeg ut med slett hår, kort i nakken og lang ved ørene, platinablonde striper (som jeg helt sikkert kunne har gjort penere selv), 840 kroner fattigere og fortsatt i Netto-dressen!

Hår vokser heldigvis ut igjen, og jeg kan nok bruke lue en stund ennå. Netto-dressen er fin den - støttet til og med Kræftens bekæmpelse når jeg kjøpte den.

1 kommentar:

  1. Hihi, morsomt å lese innleggene dine! Herlig selvironisk, og som jeg kjenner meg igjen....! :)
    Har blogg jeg også, men den ligger noe brakk (etter at den såvidt er påbegynt...). Får se hva jeg kan få gjort med den etter hvert! Blir inspirert av å lese din i alle fall!

    SvarSlett