onsdag 31. august 2011

Tiss og tull

Johanne liker å komme over i vår seng om natta. Ikke hver natt, men hvis hun våkner tusler hun ganske stille inn til oss, kryper inntil meg i senga og sover videre. Selv om det selvfølgelig er godt å ha senga for seg selv innimellom er jeg egentlig fornøyd med denne ordningen. Det er så mange jeg hører om hvor barna setter seg opp i sin egen seng og roper hvis de våkner. Da må jo mor eller far stå opp og ta seg av barna. Selv om det bare er å gi en sutt eller ett klapp på hodet gir jo det avbrudt søvn. Det slipper jeg! Innimellom våkner jeg om morgenen og finner Johanne ved siden av meg uten at jeg har fått med meg at hun har kommet engang. Da syns jeg natta fungerer fint:-)
I dag våknet jeg også med Johanne ved siden av meg. I utgangspunktet veldig hyggelig – men i dag fikk jeg litt mer på kjøpet enn jeg hadde regnet med. Senga var nemlig våt. Johanne tisser veldig sjeldent i senga, men i natt hadde det altså skjedd.
Hvorfor kan ikke den drxxtungen bare bli liggende i sin egen seng? Der har vi jo tisselaken og dyner som lett kan vaskes!!! Men nei da. Hun har foretrukket å tisse i min seng, på min arm, og å trekke min dyne helt over seg for å holde varmen (og dermed selvfølgelig gjennomtrukket min dyne med sine kroppsvesker).
Vi hadde en rimelig hektisk morgen i dag! Det er knapt med tid fra før av. Nå måtte i tillegg Johanne og jeg i dusjen/brusebad. Vi måtte legge sengetøy, pysjamaser og dyner til vask. Og jeg måtte gjøre et forsøk på å rense madrassen. Ikke akkurat det jeg har mest lyst til å gjøre om morgenen.
God morgen alle sammen, god morgen far og mor, god morgen storesøster, god morgen lillebror...
Tøys og tull!
Eller... tiss og tull!!!

2 kommentarer:

  1. HAHA! HERLIG! Hva vi mødre må takle? ;)

    SvarSlett
  2. Ja, ikke akkurat situasjonen jeg hadde sett for meg for ca 4 år siden da jeg gikk og drømte om å bli mor. Heldigvis er det morsommere stunder som kan overskygge dager som denne:-)

    SvarSlett