torsdag 11. august 2011

Å kjøpe vaskemaskin med rabatt

Jeg har flere ganger skrevet om at jeg prøver å leve et nytt og bedre liv. Sund mat og mer mosjon for å få en tilfreds sjel i en sund kropp.

Nå er tiden inne for å innrømme fakta: Det virker ikke! Jeg er mye større nå enn da jeg ble gravid. Og 3 måneder felles barsel og ferie med Adam gjør ikke saken bedre.  Det er for mye god mat på bordet, for mange gode restauranter og for mange gode anledninger til å spise is. Det er jo tross alt sommer!

Men selv om det meste jeg har av tøy har begyndt å stramme, har min nye, korpulente kropp også sine fordeler. Det fant jeg ut her om dagen da Adam og jeg var i Elgiganten for å kjøpe ny vaskemaskin og tørketrommel (de gamle gikk istykker når vi fikk vann i kjelleren). Vi så på noen toppmodeller, og hadde begynt å snakke pris - vi ville selvfølgelig ikke betale for mye. Men selgeren var ikke veldig fleksibel. Maskinene var jo allerede satt mye ned...og så videre og så videre.

-Men, innvendte han (i et forsøk på å overtale oss å kjøpe de dyre, toppmodellene)  - Dere har jo en liten en fra før (henvisende til Nikolaj som sov i vogna) -Og så er det jo en på vei kan jeg se! (Stort smil).

- Eh... Nei! Vi måtte jo svare ærlig. Ingen babyer på vei her. Bare en mor som ikke har blitt kvitt alt babyfettet fra forrige gang.

Da skulle dere sett en selger som begynte å svette. Han pratet om maskinenes fortreffeligheter og hvor mye vi fikk for pengene, men det var klart at han kunne se hva som fantes av muligheter for prisavslag. Imens han ble rødere og rødere og smilte mer og mer beskjemt. Til sist hadde han pratet seg selv ned 860 kroner i ekstra rabatt!

Så kjære venner. Mulig jeg er blitt feit, men det sparer jeg penger på:-)

Bare spis den sjokoladen med god samvittighet du! Det kan lønne seg!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar