lørdag 19. februar 2011

En god lørdag

Dagens innlegg blir en kjærlighetserklæring til familien min. I dag har vært en perfekt dag!

Etter en stille og rolig morgen bestemte vi oss for å gå tur i det fine været. Nikolaj fikk sove i vogna mens Johanne syklet og Adam og jeg spaserte. Vi begynte med å gå ned til Furesø hvor en kjempe vannpytt var frosset til is. Så fikk Johanne "stått på skøyter" og lekt seg litt. Deretter gikk vi videre mot Sorgenfri for å handle litt. Vi sang og hygget oss i solskinnnet. Det var et drøyt stykke å gå og Johannne kom snart opp på brettet - men det ble litt kaldt å stå stille i den iskalde vinden. Så etter en stund måtte hun opp på armen og få et par ekstra votter på.

For å avverge en større frostkatastrofe søkte Johanne og jeg tilflukt på nærmeste café mens Adam og Nikolaj handlet. Der fikk vi kost oss veldig - med pizza og cola:-) Ikke akkurat en del av vår nye sunde livsstil, men jeg gidder ikke å la ungen sulte, eller gå hjem tidlig, fordi man ikke kan få tak etter mat tilpasset vår nye kostplan. Så i helgene er det lov å kose seg litt ekstra. Og med den lange sykkel/gå-turen vi var ute på er det lov å unne seg litt godt. På veien hjem kom vi forbi en veldig fin lekeplass. Johanne og jeg klatret opp i utkikkstønna på en båt, firte oss ned i et stort fiskenett, hoppet fra dyr til dyr og balanserte på tømmerstokker. Det var moro for liten og stor!

Vel hjemme satte Adam deig til brød som fikk heve på skenken, mens jeg jobbet litt med noen hobbyprosjekter. Johanne fløy litt mellom oss, og hjalp til med begge deler. Nikolaj lekte på teppet sitt. Etter på fikk ungene et bad. Det er så gøy å se dem leke sammen. Nikolaj storkoser seg når han ser Johanne fjoller rundt, og Johanne gjør seg til ekstra når hun ser hvilken respons hun får fra lillebror. Det ble sprutet og plasket til den store gullmedalje. Dagen ble avsluttet med en omgang sushi for hele familien. Johane elsker å sitte og dyppe sushi-rullene i soyasaus, og å prøve spisepinnene. Nikolaj fikk en pinne han kunne leke med, og et par riskuler til å tygge på. Det var stor stas!

Så nå sitter jeg her rimlig fornøyd. Ungene sover og Adam tar nystekt brød ut av ovnen. Kan være vi ikke fikk vasket tøy i dag. Vi har et klissvått baderom, sushiris på gulvet og overhevet brøddeig over hele skenken. Men hva gjør vel det? Jeg har jo verdens fineste familie!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar