lørdag 12. februar 2011

Hviledag

Etter nok en dag som begynte kl 05.00 har jeg hatt et stort behov for en pause. Jeg var alene med ungene i går kveld mens Adam var ute med noen kamerater. Han fikk sove til kl 9 i morges, og gjøre seg istand til kl 9.30, men så sa jeg takk for meg og trakk meg tilbake til soveværelset.

Kanskje det har gått litt "Maud" over meg? - jeg går lige op og lægger mig. Ring Dr Hansen! Men jeg har faktisk snakket med legen om det allerede. Hun sier noen tåler våkennetter bedre enn andre. Kroppen min er tydligvis av dem som ikke er godt rustet for nattevakter. Og dem har det rett og slett blitt litt for mange av i det siste.

Så jeg smilte pent til familien og ga beskjed om at jeg hadde til hensikt å bli i sengen frem til middag. Men det er altså ikke så enkelt å sove på dagtid. En ting er at solen skinner og fuglene synger. Barnas lyder er også umulig ikke å bli vekket av. Har hørt at det er hormonelt - og ifølge eldre generasjoner er nok akkurat det noe jeg vil være plaget med til de flytter hjemmefra... I tillegg har jeg Harry Hole liggende på nattbordet. Han kan også ta noen timer nattesøvn fra en:-)

Etter at jeg hadde hvilt en stund skulle familien ut på tur. Det skulle endelig bli fred og ro, og jeg kunne kanskje få noen timer blund på øyet. Men jeg kunne ikke dy meg for å kikke litt på dem gjennom vinduet mens de var på vei ut i den store, vide verden. De var så fine! Alle tre! Nå skulle de ut og hygge seg. Etterpå ville de komme hjem til meg igjen!

Jeg er nå heldig også!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar