tirsdag 15. februar 2011

Valentine-natt

Jeg har hatt en fantastisk natt! Før dere får alt for skitne tanker og lurer på hvor mye av privatlivet mitt jeg skal dele med Gud og hvermann her på Internet, så NEI, dette har ikke med Adam og meg å gjøre. Det mest romantiske vi gjorde i går var å klare å holde oss våkne lenge nok til å se en hel episode Poirot på DR1. Det er forsåvidt ikke så dårlig - faktisk veldig sjeldent vi holder oss våkne så lenge, og hvertfall sammen. Var faktisk ganske hyggelig å kunne sitte i Adams armkrok, drikke te og bruke de små grå sammen med Agatha Christies pertentlige belgier.

Min fantastiske natt begynte faktisk med dette. Vi fikk nemlig lagt begge ungene til 19.30, og det kom ikke en lyd fra noen av dem før vi gikk i seng. Det er utrolig deilig å få litt alenetid som voksne. Selv om vi altså ikke bruker tiden til noe mer fornuftig enn å glo på tv. Men det mest fantastiske var at det fortsatte å være stille! Kl 02.30 var jeg oppe å ga Nikolaj smukken, og kl 05.00 løftet jeg ham over i vår seng. Men så sov han videre!

Vi skulle ikke tidlig opp i dag, så jeg fikk holde sengen til 07.30 da Johanne kom og lurte på om vi ikke skulle stå opp snart. Jo, det kunne vi jo forsåvidt godt... Og så fikk jeg tid til å stå opp og lage frokost/morgenmat før jeg vekket Nikolaj. Han strakk den lille kroppen sin godt og sendte meg et strålende smil!

Små gleder kanskje, men etter en valentin-natt med masse søvn er jeg en lykkelig og ikke fullt så sliten tobarnsmor - med en familie jeg kan bli helt forelsket i!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar