mandag 10. desember 2012

Lille, tøffe Nikolaj!

Nikolaj er en sånn liten tøffing som vi nok bør fikse klippekort til legevkta/skadestuen til med det samme. På ett eller annet vis klarer han å falle på uheldigste måte, og skader seg gang på gang. Den siste måneden har vært ekstrem.

Først ble vi ringt opp fra barnehagen om at han hadde falt og slått seg på leppa og kanskje burde syes. Vi synes ikke det så så ille ut og droppet turen til legen, så nå har han et fint og tydelig arr for livet på overleppa. Dagen etter fikk han et stort sår bak øret - og ingen vet helt hvordan det skjedde. Sist uke kom han hjem med stor kul i panna (ingen vet hvordan det skjedde heller). Fredag krasjet han med et bord like før jeg kom for å hente ham, så da hadde han et stort sår på underleppa, og blod utover bukse og genser da jeg kom for å hente ham.

Merker jeg blir litt irritert på barnehagen over at de ikke holder bedre øye med ham. På den annen side mistet han en tann da han var ett år. Da sto han helt rolig mellom Adam og meg. Så jeg skjønner jo at det kan være vanskelig å forhindre alle ulykker.

Nikolaj selv tar det med stor ro. Han gråter litt når det skjer. Ett nytt mantra har blitt "jeg falt ude lege" mens han peker på et arr eller en kul. Men ellers går han rundt med kul i panna, sår på underleppa, arr på overleppa, en tann fattigere og smiler som en sol.

Lille, tøffe Nikolaj!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar