tirsdag 8. januar 2013

Takk for det gamle!

Så er 2012 vel overstått, og vi er klar for nye utfordringer i 2013. Året fikk en fin avslutning, med en rolig juleferie, masse mat og god drikke, samvær med venner og familie og masse søvn.  Også helt uten influensa eller annen syldom. Ikke så værst.

Ellers ble 2012 preget av livet med små barn. Det har stort sett dreid seg om å få hverdagen til å henge sammen, med to små barn i barnehage, full jobb, hus og hage, sommerhus og hage, venner og familie som bor langt vekk og andre små og store gleder og utfordringer.  Men konklusjonen må være at det har gått ganske bra. Synes etter hvert at jeg begynner å få ganske god styr på det. Det hjelper helt klart at ungene begynner å bli større så de sover bedre om natta (!) og at de begynner å kunne gjøre ting selv i større  grad. Andre store pluss er at jeg ha fått fleksi-tid på jobben (det gir en uvurderlig frihet kunne være herre over egen tid i større grad), og at vi har fått vaskehjelp (følelsen av å komme hjem til rent hus er fantastisk - selv om det er like rotete etter noen timer). Resultatet er at dagene henger litt bedre sammen, at jeg har skuldrene litt lenger vekk fra ørene og at jeg kunne feire overgangen til nytt år forholdsvis veluthvilt uten den obligatoriske feriesykdommen hengende over meg. Ikke så værst det heller.

Det ny året er godt i gang, og med det atter forhåpningene om et enda sunnere, stressfritt og livsbejaende år. Det skal nok gå denne gangen! Årets første uke har jeg nemlig vært på treningsstudio 2 ganger (mot sist års gjennomsnitt på 0,75 pr uke), har jeg bare drukket vann (en stor prestasjon for en colaholiker som meg) og når jeg gikk forbi 7-11 som akkurat hadde bakt kanelsnegler og wienerbrød og spredte de syndige dufter til alle forbipasserende tenkte jeg: nei takk, jeg har det fint med de gulrøttene jeg akkurat har spist!

Så nå er det bare å trykke gassen i bånn og styre ut i 2013 full av pågangsmot og satse på at stilen holder seg. En stund hvertfall.

Godt nyttår!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar