fredag 10. august 2012

Stress og blogg

Det er lenge siden jeg har fått skrevet noe i bloggen. Har måttet innse at bloggen er de første som ryker når det blir hektisk hjemmme. Jeg får enda mindre inspirasjon og har enda vanskeligere for å ta meg tid til å bloggge. Ikke sånne at kombinasjonen full jobb, to småbarn, hus, hage og hytte gjør at jeg blir sykemeldt og medisinert. Men jeg merker at jeg fort blir trøtt, hissig og glemsom hvis jeg ikke stopper opp og tar noen pauser.

Har funnet ut at blogg og stressnivå er omvendt proporsjonalt  for meg. Det kan nok illlustreres i en graf på denne måten:


(her fra Elias tegneprogram for Ipad, tegnet på s-toget en tidlig morgen)

En god illustrasjon på hvorfor det ikke har blitt blogget så mye det siste halve året.

Når jeg tenker meg om er det nok flere ting som kan settes inn i en slik graf. Mitt cola-forbruk, for eksempel. Når jeg føler verden går litt for fort og at jeg ikke helt er opplagt nok til å henge med er det ingenting som hjelper så godt som en iskald cola.


Vet jo egentlig at cola-drikkeri ikke er så lurt. Men har prioritert det sånn det siste halve året at det er bedre jeg drikker litt cola og spiser litt sjokolade enn at jeg føler meg helt utslitt og ikke orker å gjøre det jeg skal i hverdagen.

Men mye sjokoladespisning og cola-drikking kan jo merkes på vekten...


Hva viser egentlig dennne grafen? Tja. Istedenfor å være en politisk korrekt, velbalansert, opplagt, inspirerende, økologisk, bloggende supermammma, viser det seg at jeg har blitt en bleikfeit, trøtt, stressa av og på blogger som støtter multinasjonale, amerikanske sukkerdrikkprodusenter og ikke helt husker hvorfor jeg gjør det.

Ikke helt sånn jeg hadde sett det for meg å være "mammablogger"...

Blir helt tørst jeg...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar