søndag 8. januar 2012

Hektisk morgen - rolig morgen

Vi har ikke helt kommet oss ut av juleferierytmen, og sliter litt med å komme oss ut av dynene om morgenen. Det skjedde også fredag, hvor til og med Nikolaj måtte vekkes godt over syv om morgenen.

Det er umulig å komme utenom en litt hektisk start på dagen når vi først står opp kvart over syv, med tanke på at vi helst burde gå hjemmefra halv åtte... Det lot seg selvfølgelig ikke gjøre fredag, men vi har litt fleksibel arbeidstid, så bare vi kommer oss av gårde før åtte bruker det å gå bra.

Nå på fredag hadde vi en ekstremt effektiv morgen. Noe hektisk, må innrømmes, men vi klarte å komme ut døren før åtte. Merket jeg hadde skuldrene hevet ganske tett opp mot ørene, og rimelig høy puls i det jeg gikk ut husdøren.

Ute var det et fantastsisk vær. Det var begynt å lysne, og det var helt skyfritt. Noe som ga en helt utrolig mørkeblå himmel. Av en eller annen grunn var det ganske stille utenfor. Jeg hørte suset fra bilene, men det var litt dempet. Til gjengjeld hørte jeg fuglesang.

Det førte til roligere puls, og jeg kunne senke skuldrene. Adam leverte ungene, så jeg kunne sykle rolig til togstasjonen og jeg nøt en fredelig morgen med nydelig lyssetning og stille omgivelser.

Blå himmel over togstasjonen - et godt øyeblikk











Jeg kom selvfølgelig for sent til toget. Jeg måtte vente 9 minutter på neste. Men for en gangs skyld medførte ikke det mer stress. Jeg kunne heller sitter helt rolig på en benk og titte på den fantastiske nattehimmelen som var i ferd med å vike plass for en god dag. De nakne grenene på trærne rundt var skarpe silhuetter mot den lysnende, fløyelsmyke himmelen. Det ble starten på en veldig god dag.

Det er viktig å nyte de gode øyeblikkene!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar