onsdag 4. januar 2012

McDonalds spa og welness

Ja, jeg innrømmer det! Vi tar med oss ungene på McDonalds!

Som moderne, helsebevisst, økologi-interessert småbarnsmor som prøver å unngå plastic-fantastic leker og mat uten holdbarhetsdato er dette selvfølgelig ikke noe jeg burde si høyt. Men, jo. Vi går på McDonalds.

Ikke veldig ofte. Ikke sånn at vi reiser ut hjemmefra bare for å spise hamburgere. Men når vi er ute og trenger mat fort. Eller når vi kjører langt (som vi gjør innimellom) og trenger en pause. Da er "familierestauranten" (som de selv kaller seg - vet ikke om jeg er helt enig i "restaurant"), et kjærkomment avbrekk. Det er mat ungene liker. Den blir raskt servert. Vi kan velge frukt, juice og melk på menyen hvis vi vil (bortsett fra at det blir sjeldnere og sjeldnere med Johanne). Og så er det lekeplass. Det er uvurderlig etter en lang dag i bil!



Men her en dag fikk jeg en ny grunn til å være tilfreds med mitt McDonalds besøk. Vi hadde vært og lekt og spist og hadde begynt å pakke oss ut. Jeg skulle bare en tur på toalettet, og tok Nikolaj med for å gi ham en ny bleie. Vel igang med skiftinga oppdaget jeg at Nikolaj hadde magetrøbbel. Veldig magetrøbbel. I det jeg tok buksene av rant det faktisk "vond mage" ut. Det rant ut på stelleunderlaget jeg hadde ham liggende på. og bukser, body og strømpebukse var raskt ganske illeluktende. Litt begrenset hva man kan gjøre med noen få tørk våtservietter og et fremmed stellebord man helst ikke skulle søle ned alt for mye.

Så hva gjør man? Jo, jeg strippet Nikolaj naken og satt ham i vasken. Her ble han vasket gullende ren med etablissementets utmerkede såpe. Store flak håndtørkepapir gjorde det for håndklede (han er jo ikke så stor enda). Og heldigvis hadde jeg stelleveska/pusletasken full av skiftetøy og håndsprit til desinfisering av både meg, stellebenk og håndvask.

Vi manglet bare et par badesko og en fluffy morgenkåpe med en gylden M inbrodert på brystlommen for at oppholdet skulle kvalifisere til en ypperlig spa-opplevelse.

Mulig de som kom etter oss, og kjente stanken fra lortebleia, ikke er enige. Men Nikolaj og jeg var ytterst tilfredse med McDonalds spa og welness.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar