torsdag 19. mai 2011

Hverdag igjen

Så var vår månedslange Norgestur over. Som den flittige leser har lagt merke til, har jeg dessverre ikke fått skrevet så mye som ønsket:-( Det ble for mange lange, opplevelsesrike dager uten tid, energi eller barnefri nok til å forfatte blogginnlegg om kveldene. Beklager! Men ideer til blogg skortet det ikke på. Når man opplever nye ting nesten hver dag kommer man jo lett over situasjoner som man godt kan spekulere litt over. Så det har jeg tenkt meg. Jeg vil rett og slett å skrive noen små tilbakeblikk fra ferien, og håper det går godt hjem hos leserne selv om det ikke blir real-time. Dere får ha meg unskyldt!

Men det får bli i morgen. I dag konsentrerer jeg meg om nuet - og hverdag som plutselig er over meg igjen.  Og like så godt som det var med ferie, familietid og nye opplevelser, like godt er det å være hjemme igjen i hverdagen. Müsli til frokost/morgenmad, rugbrød til lunsj/frokost og rikelig med grønnsaker til middagsmaten. Sove i sin egen seng (uten barna rett ved siden av). Og en nogenlunde normal døngrytme for store og små. Herlig!

Men helt normal hverdag er det jo ikke. Adam har også startet sin barsel, så vi er to som går og hygger oss her hjemme. Det vil jo si at jeg kan få gjennomført et gjøremål helt uten avbrytelser! Det har jeg altså ikke vært vant med de siste ti månedene. Jeg står mitt i gressklippingen og Nikolaj må ha ren bleie -AAAAdaaaaammmmm.....! Og så er det tatt hånd om! Uten at jeg må flytte meg en meter vekk fra gressklipperen. Trodde aldri jeg skulle bli så glad for å klippe gresset i fred.

Utfordringen blir jo så å få litt alenetid. Kan vel ikke snike meg til en middagslur eller lese en god bok mens Nikolaj sover, når Adam står og peser meg i nakken om at gangen skal males. Tror løsningen blir at vi må gjøre litt ting hver for oss, så vi ikke går hverandre helt på nervene. Dessuten skal det "dates" litt på babybio og cafe-turer med Nikolaj i barnevogn. Tror det skal bli veldig bra.

Må bare få tid til alt. Det er jo bare én måned igjen til jeg begynner på jobb!

Hjelp!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar