lørdag 25. juni 2011

Første uke i arbeidstøyet

Så er jeg ferdig med første uke på jobb. Helt utrolig hvor fort det har gått - og helt utrolig hvor greit det er gått. Det er jo selvfølgelig litt å sette seg inn i, men de viktigste tingene sitter jo i fingrene. Så litt oppfrisking her og der, litt tid på å komme seg inn i alle datasystemer og lære seg alle nye passord, så var jeg stort sett velfungerende fra dag to.

- Det skal vel bli godt med helg, sa mine kolleger til meg fredag. - Det må jo være hardt å skulle jobbe hver dag etter en så lang pause. Hardt? sier jeg. 7,5 timer daglig i fire dager i strekk uten å skulle passe på en vilter 11 måneder gammel gutt som konstant klaterer i trapper, opp på bord og stoler og prøver å komme seg inn i skap han ikke skal være i. 7, 5 timer daglig uten å måte bære 12 kilo på den ene hofta mens man prøver å lage mat, vaske tøy eller luke i hagen. 7, 5 timer daglig uten å lukte bæsj/lort og gulp og uten å bli siklet på, spist på og klort. 7,5 timer daglig med interessante arbeidsoppgaver og hyggelige, voksne folk rundt seg. Og i tillegg til dette 20 minutter på tog hver vei hvor jeg kan fordype meg i tanketomme krimier uten avbrudd.

Har ikke hatt det så stille og rolig på ett år jeg!

Men savner jo familien litt likevel, da...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar