lørdag 4. juni 2011

Spontan ferietur

Spontanitet er ikke noe som ligger til familien vår. Det meste planlegges i minste detalj med laaang forberedelsestid. Jeg er nok litt av en planlegger selv, men må nok si at det er min kjære husbond som står for de mest nitidie detaljspekuleringene. Overraskelsen ble derfor stor - både for de som kjenner oss og oss selv - når vi bråbestemte oss for en spontantur til Sydfrankrike!

Vi har noen venner som har leid seg en leilighet ved Rivieraen som har plass til besøk. Når vi først fikk spørsmålet om vi ville komme, ble jo det slått bort som noe utopisk. Men ved nærmere ettertanke kunne vi jo godt! Vi er jo på barsel begge to. Johanne har ingen oppmøteplikt i barnehagen. Ingen andre ting var planlagt. Så dermed har vi på under en uke pakket og gjort oss klare til en tur til Frankrike. (Noen ville kanskje si at det ikke er så spontant hvis man trenger en uke til å gjøre seg klar, men tro meg, for oss er dette VELDIG spontant).

Dessuten er det jo en lek å skulle pakke til sydlige strøk. Vi har ikke pakka gummistøvler, bobledresser/flyverdragter, vinterstøvler eller andre store ting. Har fylt opp med litt mer solkrem og strandleker, men det er liksom bare hyggelig å pakke det. I tillegg har vi vært så vågale at vi satser på å kunne kjøpe ting vi trenger underveis. Proviant til reisen (en gang Kurrywurst og en gang Burgerking så langt), babymat og bleier til Nikolaj. Dette er banebrytende. Jeg går jo vanligvis ikke opp i butikken uten å ha proviantert og pakket for en uke hvis jeg skal ha ungene med.

Har tro på at det nok blir en fin tur likevel!

Blogging tror jeg derimot ikke det blir så mye av. Den neste ukes tid står solbading og hvitvin i skyggen på programmet. Så skal dere nok få behørlig rapport når jeg kommer tilbake.

Au revoir!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar