tirsdag 22. mars 2011

Rullernes konge

Det å rulle er en undervurdert aktivitet. Johanne elsker å rulle. Å rulle rundt på gulvet. Å rulle i gresset. Å rulle i sand på stranda. Og å rulle rundt i søle - til min, og vaskemaskinenens, store sorg. Men bortsett fra det med søla er det jo veldig gøy å rulle. Man kommer fra et sted til et annet, man får sett verden fra nye vinkler og man blir deilig ør i hodet.

Nikolaj vil så gjerne rundt i verden, men at han ikke har lært å krabbe enda. Da er jo rulling den perfekte løsning! Han lærte først å snu seg fra mage til rygg, og så fra rygg til mage. Og kombinerer man de to, så ruller man jo! Og Nikolaj han ruller over alt. Rundt på sitt leketeppe. Ned fra leketeppe. Under sjenken. Over til stereoanlegget (det er nemlig så fint å trykke på). Under alt vi har av bord, stoler og senger. Og ned av dobbeltsengen til mor og far....Ooops. Han kan ikke ligge der lenger nei... Av og til hører vi et hyl, og så må vi fiske ham fram fra et eller annet møbel han har rullet seg under, men ikke kommer seg ut fra igjen. Nikolaj er rullernes konge!

En ulempe med denne aktiviteten er selvfølgelig at det viser veldig tydelig hvor flinke vi er til å gjøre rent - eller, IKKE flinke vi er til å gjøre rent (for å være mer presis). Det hender det er en ganske grå liten Nikolaj jeg trekker frem fra under senga. På den annen side behøver jeg jo ikke støvsuge så ofte, når han ruller rundt som en liten kost på ufremkommelige steder;-)

Men nok om det, det var jo rulling som var dagens tema. Jeg er nok ingen rullernes konge - ingen dronning heller. Problemet mitt er plassen. Jeg klarer liksom ikke snu meg helt rundt før hodet eller et ben krasjer inn i noe. Ikke egner det seg særlig godt som fremkomstmiddel for meg heller - vet jo ikke om jeg skal rulle inn sammen med barnevogner eller sammen med de som går på to ben hvis jeg f.eks skulle rulle meg en tur med s-toget. Dessuten må jeg inrømme at jeg får litt vondt i albuene... Men det er veldig gøy å rulle litt hjemme sammen med Johanne og Nikolaj. Det beste er å rulle sammen, hvor alle tre ligger oppå hverandre og vi må ta sats sammen for å snu oss rundt. Man blir litt flatklem men kommer veldig tett på hverandre:-)

Kan hende jeg har blitt for stor til å rulle meg frem her i verden, men jeg er heldigvis ikke blitt for stor til å leke!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar